Banner
Banner Mobile
Теплове обладнання
Теплове обладнання
Електромеханічне обладнання
Електромеханічне обладнання
Холодильне обладнання
Холодильне обладнання
Печі та пароконвектомати
Печі та пароконвектомати
Барне обладнання
Барне обладнання
Посудомийне обладнання
Посудомийне обладнання
Пакувальне та допоміжне обладнання
Пакувальне та допоміжне обладнання
Посуд
Посуд
Столові прибори
Столові прибори
Сервіровка і фуршет
Сервіровка і фуршет
Інвентар
Інвентар
Нейтральне обладання
Нейтральне обладання
Клінінг та гігієна
Клінінг та гігієна
Обладнання

Обладнання

Інвентар

Інвентар

Нейтральне обладання

Нейтральне обладання

Короткий посібник з вибору посуду для новачків у сфері HoReCa

Підбір посуду для відкриття закладів – складний процес. Важливо врахувати стиль, універсальність і кількість посуду. Часто при першій закупівлі ресторатор з кухарем обговорюють меню і концепцію закладу, але прийти до точного рішення про якість і кількість посуду не можуть. Відкриття закладу – це не тільки творчий процес зі стоворення концепції і дизайну, а й математичні розрахунки і дотримання харчових норм.

У початківців-рестораторів виникають питання:

  • "Який посуд необхідний для відкриття закладу?"

  • "А якщо я куплю посуд в "Епіцентрі" або "Ашані ", в чому різниця?"

  • "Що краще вибрати: фарфор або кераміку?"

  • "А краще вибрати білу чи з оригінальним малюнком?"

Базові рекомендації зібрані нижче.

Концепція закладу - правильний орієнтир

Перший орієнтир при підборі посуду – це бюджет і концепція закладу. Ресторатори, які першочергово формують бюджет, забезпечують собі можливість вибору. За рахунок продуманої концепції та суми для закупівлі формуєте замовлення відповідно до власного смаку і переваги. Так не доведеться вибирати посуд в останній момент із залишків наявного на складі.

Час підбору посуду базується на 2 підходах:

  1. Продумана концепція меню кухарем закладу. Шеф кухар підкаже який посуд необхідно придбати для певних позицій страв. Такий підхід ліквідує питання: "А що на цій тарілці ми можемо подати?".

  2. Ресторатор знає чітку концепцію закладу, яку хоче збудувати. Від вибору напрямку формується замовлення посуду.

Якщо ви відкриваєте кафе, орієнтоване на американську їжу: бургери, салати і традиційну колу, то вам не знадобляться в переліці щипці для омарів. Для класичних страв необхідно купувати традиційні види посуду. Так, наприклад, для десертів – креманки, а для соусів – соусниці.

Бар також вимогливий до переліку скляного посуду. Орієнтуватися необхідно на барну карту. Багато гостей воліють замовляти свій улюблений напій у всіх закладах, тому точно знають свій еталонний смак і правильний посуд для подачі. Якщо подаєте маргариту в келиху для вина, то для гостя за замовчуванням рівень закладу стає нижче. Така невідповідність посуду і напоїв створюють враження дешевого шинка.

Як обрати посуд

 

Надійність і довіра

Де ж все-таки придбати посуд і проконсультуватися?

Щоб вкладення в посуд стало виправданим, орієнтуйтесь на професійний посуд, як мінімум, по 2 причинам:

  1. Стійкість посуду до навантаження.

За день на професійній кухні посуд піддається десяткам термічних обробок, миттю та механічному впливу. Всі чинники руйнують структуру малюнка, утворюють відколи й погіршують презентабельний вигляд. Гідні заклади не можуть дозволити подавати страви в такому посуді, а значить витрачають додаткові гроші на повторну закупівлю. В цьому випадку діє правило – скупий платить двічі. Часто вважають за краще дорогий посуд. Наприклад, фарфор з подвійним обпаленням. За ціною дорожче, але термостійкість і ударостійкість в 2 рази вище.

  1. Можливість докупити.

При оформленні замовлення у неперевіреного магазину посуду, який працює з невідомими марками, часто відсутня можливість докупити посуд надалі. У разі розбитого посуду офіціантами або гостями, звернутися для поповнення запасу посуду буде нікуди. При цьому доведеться міняти повний набір посуду, щоб не міксувати і не втрачати концепцію. У такій ситуації рекомендується збільшувати замовлення при закупівлі ексклюзивного посуду, для уникнення зайвих грошових і часових витрат. Виробники випускають стандартний професійний посуд десятками років, що гарантує можливість докуповувати його в майбутньому.

В цьому випадку необхідно двічі перевірити статус компанії, яка продає посуд і надалі проконсультуватися з менеджерами-продавцями про сталість виробництва цього посуду в подальшому.

"Мені з собою" або напрацювання постійних клієнтів

На рівні з класичним посудом в останнє десятиліття підвищується попит на крафтовий посуд. Функцію сервісу "З собою" показує рівень прискорення темпу життя і диктує моду на швидкий перекус. Традиційний ритуал перед важкими робочими буднями – випити чашечку кави або чаю, провокують людей знаходити альтернативні способи підбадьоритися. Так можливість взяти з собою напій в паперовому стакані підвищує ймовірність повернення клієнта за чимось смачним. На винос важливо вибрати паперовий посуд: якийсь символ екологічності та статусу закладу, в порівнянні з пластиковими.

Напій, який буде розливатись в стакан визначає його щільність, стійкість і об'єм.

Поширені стандарти щільності картону:

  • склянки об'ємом 60-110 мл виготовляються з паперу вагою 195-200 г / м2;

  • 170-175 мл – 200-225 г / м2;

  • 200-400 мл –180-260 г / м2;

  • 450-750 мл – 250-270 г / м2.


Об'єм стакана - вирішальний фактор для напою, так:

  • 100 мл – часто підходить для еспресо та інших кавових напоїв;

  • 150-200 мл – використовують для автоматів з кавою;

  • 250 мл – чай, соки, глінтвейн.

Важливо мати в наявності склянки різних об'ємів. Відвідувачі в рідкісних випадках, але віддають перевагу і стаканам 300-500 мл. Часто використовують під охолоджуючі напої або чай.

Як підібрати посуд


На виробах для напоїв використовують стандартизовані позначки:

  • знак «чарка-вилка» – посуд призначений для харчових продуктів;

  • трикутник з цифрою 6 всередині і літерним кодом PS – стакан виготовлений з полістиролу;

  • трикутник з цифрою 5 всередині і літерним кодом PP – стакан виготовлений з поліпропілену.

Зображення у вигляді трикутника називається петлею Мебіуса і означає вторинну переробку матеріалу.

 

У чому ж різниця між PP і PS?

Посуд з PP-поліпропілен використовується для гарячих напоїв. Стійкий до температур 140-150°С, але не можна зберігати при температурі -5°С.

Посуд PS-полістирол, використовується для холодних напоїв з температурним режимом до -18°С.

Але загальні рекомендації використовувати температуру напою в діапазоні 65-75°С: стаканчик не буде обпалювати руки і порожнину рота гостей. Чим скорочує вірогідність нещасних випадків шляхом опіку.

Правила підрахунок "битого посуду" за стандартними методиками

Крім напрямку кухні варто враховувати і ціновий сегмент закладу. Демократичний вимагає вищий оборот посуду, ніж ресторани класу "Преміум". Так само як і кількість необхідного посуду для запасу.

Класичний спосіб підрахувати битий посуд – використовувати коефіцієнти. Стандартно це 10% від загальної кількості посуду, але необхідно підбирати індивідуально для кожного закладу. Так, наприклад, для бюджетних закладів закладають коефіцієнт 3 або 4, за рахунок високої оборотності посуду і потоку клієнтів. Самостійно підрахувати запас "битого посуду" можна за допомогою стандартної таблиці коефіцієнтів.

Назва сервірувальних елементів

Коефіцієнт

1

  Склянки для води і винні келихи

1,3–1,5

2

  Тарілки для серверування

2

3

   Додаткові тарілки (16, 21, 25см)

1,3–1,4

4

  Порційні салатники і чайні чашки 

1,3–1,4

5

  Столові прилади 

0,5–2

6

  Солонки, перечниці, вазочки і цукорниці

1,2

7

  Чайники, молочники, соусники 

0,3

8

  Чашки для еспресо 

0,3


Коефіцієнти підбираються залежно від призначення і частоти використання посуду.

Вибір посуду для нового закладу – це широке поле для творчості, а разом з тим і для стандартних помилок. Уберегтись можна за допомогою консультації експерта в цій справі: успішного ресторатора або менеджера магазина професійного посуду.

 

Попередня стаття Наступна стаття