- 04 грудня 2019
- Переглядів: 5244
5 етапів відкриття ресторану. Буква закону
Відкриття ресторану – це непростий з юридичної точки зору процес, який забирає багато часу, сил, коштів. Ви визначаєте шлях розвитку закладу відразу після вибору приміщення для свого кафе, бару чи ресторану: будете ви будувати кафе з нуля (шукати приміщення, обладнати самостійно, робити перепланування якщо необхідно) або знайдете готове місце, на місці якого вже був заклад громадського харчування.
Другий варіант менш клопіткий, бо вам не потрібно буде отримувати більшість проблемних дозволів, але, з іншого боку, повноцінно під себе підлаштувати приміщення ви не зможете.
Ми описали 5 головних етапів, які необхідно пройти майбутньому власнику ресторану для його відкриття. Все набагато простіше, ніж здавалося. Теоретично.
I STAGE. Готовий проєкт чи “зроби сам”?
В першому варіанті ви орендуєте приміщення, в якому до вас вже був ресторан. Усередині все обладнано і є поділ на зал (-и), кухню, туалети, склад.
Які переваги:
- менше інвестицій;
- короткий термін відкриття;
- оптимізація оформлення документів і дозволів (вода, електрика, пожежка, СЕС та ін.).
Мабуть, єдиний мінус в такому випадку – обмеженість у виборі концепції та напрямку закладу. Наприклад, ви хочете відкрити тратторію з винним баром. Але вам не вистачає площі і, згідно з нормами санепідемслужби, ви не отримаєте на це дозвіл.
Другий варіант: якщо приміщення раніше не використовувалося в сфері громадського харчування, для початку краще звернутися в проєктний компанію. Радимо звернутися до проектної компанії, бо вона допомагає вам на етапах:
- проєктування;
- проведення реконструкції;
- отримання дозволу на реконструкцію;
- отримання дозволу на введення приміщення в експлуатацію;
- затвердження нового технічного плану в БТІ.
Не забудьте перед початком будь-яких проєктний робіт укласти договір оренди мінімум на рік і зареєструвати його в Держреєстрі (умова при отриманні ліцензії на алкоголь). Без договору оренди та документів на нерухомість ви не зможете її отримати.
При відкритті кафе з нуля доведеться тісно співпрацювати з такими інстанціями:
- Пожежна інспекція (протипожежний захист, сигналізація, план евакуації, норми вентиляції).
- СЕС (норми вентиляції, освітлення, вологості, розмірів та плану приміщення).
- Місцевий енергозбут і водоканал.
II STAGE. Знайомство з податковою. Вид оподаткування
Реєстрація ФОП (фізична особа-підприємець) вимагає мінімальних витрат грошей і часу. Щоб оформити реєстрацію, вам достатньо:
- заповнити реєстраційну форму;
- принести та показати паспорт й довідку з ПІ (Податкової Інспекції).
Реєструвати ТОВ затратніше і за часом, і по фінансам. Перевага цієї форми в тому, що ви можете вільно відкрити заклад з партнером, а можете навіть убезпечити особисте майно від непередбачених обставин. А недолік в тому, що витрати на реєстрацію ТОВ значно вищі, а необхідний пакет документів більший.
А тепер з приводу виду оподаткування.
Існує дві форми: загальна та спрощена. Спрощена не підходить у випадках продажу тютюну чи алкоголю. Загальна система класна тим, що податок сплачується не з увесь виторг, а тільки з доходів. Недолік – складне ведення бухгалтерського та податкового обліку.
Заклади без алкоголю і тютюну переходять на спрощену систему. Підходять два варіанти:
- Друга група – співробітників до 10, дохід до 1 500 000 грн, податкова ставка; до 20% від розміру мінімальної заробітної плати.
- Третя група – кількість працівників без обмежень, дохід до 5 000 000 грн, податкова ставка; 3% від доходу при реєстрації ПДВ або 5% для неплатників ПДВ.
III STAGE. Вид діяльності. З алкоголем або без
За КВЕДом в Україні (Кількість видів економічної діяльності) ви можете підійти одному з 3 варіантів:
- 56.10 – діяльність ресторанів, надання послуг харчування.
- 56.21 – постачання готових страв для подій / заходів.
- 56.29 – постачання інших готових страв.
Алкоголь в сучасних закладах – це не просто норма, а необхідність:
- підвищує грошовий обіг закладу;
- розширює коло відвідувачів;
- спрощує складання меню.
Тут не обійтися без ліцензії на роздрібний продаж алкоголю. Ліцензію можна отримати в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України, термін якої 1 рік. Документи:
- заява;
- довідка з податкової про взяття на облік;
- копія документа про реєстрацію електронного касового апарату з підписом керівника.
IV STAGE. Санітарно-епідеміологічна служба та її вимоги
Висновок державної санітарно-епідеміологічної служби (СЕС) – це заповітна мета в "санепідем системі" для майбутнього власника кафе / ресторану. Не знадобиться тільки в разі, якщо до вас в приміщенні був заклад громадського харчування, який ви не збираєтеся змінювати.
Щоб отримати висновок СЕС, потрібно надати:
- посвідчення про держреєстрацію;
- паспорт платника податків;
- договір купівлі-продажу або оренди приміщення;
- довідку з БТІ;
- архітектурний і технологічний проєкт, що включає схему кондиціонування, вентиляції;
- копію статуту ТОВ (якщо ви оформлюєте заклад на юрособу);
- заява власника;
- узгодження введення об'єкта в експлуатацію з боку санепідемслужби.
ВАЖЛИВО: після отримання висновку не забудьте повідомити Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів і ГСЧС.
V STAGE. Додаткова документація
Крім виконання основних процедур, таких як оформлення договору оренди, реєстрація в податковій і отримання ліцензій на продаж алкоголю, вам потрібно укласти договори на:
- обслуговування організацією, що забезпечує протипожежну безпеку;
- вивіз сміття;
- дератизацію та дезінсекцію.
Нам важко сказати, яким шляхом легше, простіше і ефективніше. Але нам вдалося виділити головні тези. Можливо, вони стануть вам у допомогу.
Дякуємо за увагу.