- 16 грудня 2019
- Переглядів: 4526
Інстаграм і мистецтво. Фотонатюрморт. Foodporn
- Інстаграм – інтерактивний музей фотографії
- Фотонатюрморт. Сучасний погляд на їжу
- FoodPorn як всесвітній тренд
Інстаграм – інтерактивний музей фотографії
Рівно 9 років тому, в жовтні 2010 року, на App Store з'явився новий додаток під назвою Instagram. Мало хто знає, але нову платформу запустили на базі проєкту Burnb, трансформуючи його в сервіс обміну мобільними фотографіями.
Користуватися нею було нереально. Починати з нуля було дуже важко, але наше терпіння скінчилося, ми просто взяли і вирізали з програми все за винятком фото, коментарів і лайків. Що залишилося - стало називатися Instagram (ми перейменували, бо відчували, що ця назва підійде краще до того, що робить продукт - Instant Telegram - Миттєва Телеграма).
Kevin Systrom і Mike Krieger – засновники Instagram
Головні етапи розвитку Instagram:
- січень 2011 року - впроваджені хештеги - спосіб спрощеного пошуку користувачів і фотографій;
- вересень 2011 року - випущена версія 2.0 (живі фільтри, миттєва зміна нахилу, чотири нових фільтри, фотографії високої роздільної здатності, опціональні межі, поворот одним кліком, оновленння іконок);
- квітень 2012 року - запущено версію для Android;
- квітень-травень 2012 року - Facebook купує мобільний додаток Instagram. Починається ера взаємної інтеграції між двома соцмережами;
- квітень 2013 року - впровадження функції відміток людей, брендів та інших сторінок.
На кінець 2018 року кількість профілів, які зареєструвалися в Instagram, склало 1,2 млрд. Щоденний оборот фотографій і відео на платформі становить 100 млн. Серед них: сімейні, комерційні, освітні, інформаційні. Найпопулярнішим і інтенсивно зростальним напрямком стали блоги і їх блогери.
Як ви розумієте, що серед усього величезної кількості фото і відео існує відсоток якісної і професійної фотографії, яку користувачі Instagram сприймають як ідеал, а надалі намагаються самі наслідувати. До таких фотографій відносяться фото з їжею і кулінарією.
Фотонатюрморт. Сучасний погляд на їжу
Голландські натюрморти XVII століття – це фундаментальне явище в світі мистецтва, бо воно дало поштовх для розвитку тренду зображати їжу. Почнемо з того, що в XVII-XVIII столітті поняття апетитності відрізнялося від сучасних. Тоді не було капучино з імбирним сиропом, скрамбла з ягодами або широкої різноманітності бургерів. Насичені картини в темних тонах, з квітами, фруктами, рибою, м'ясом і алкогольними напоями – це вся розкіш тих часів.
З винаходом фотоапарата і подальшого його вдосконалення, на місце художників стали фотографи. Та не прості, а фуд-фотографи. Первинною метою для фуд-фотографів була не комерційна, а ентузіастична ідея. Нерідко за порадами та ідеями вони зверталися до художників і їх робіт. Але незабаром великі харчові компанії і мережі стали брати на озброєння операторів з хорошими навичками предметної знімання, а згодом зверталися навіть до портретистів і пейзажистів.
Але невеликі заклади та підприємства громадського харчування пішли іншим шляхом: вони зробили акцент на мінімалізм. Молоді хлопці з новим почуттям прекрасного і постійним нарощуванням візуального досвіду перевершили всі очікування. Замість олдскульних натюрмортів вина з рибою і кошиків з яблуками з'явилися салати на монофоні, кава в руках з тіньовими елементами, хот-доги та гамбургери на яскравих фотофонах.
Завдяки колаборації вуличної їжі та візуального молодіжного мінімалізму народився новий погляд на їжу – food porn.
Всесвітній тренд FoodPorn
У 30-х роках XX століття засновник італійського футуризму Філіппо Томмазо Марінетті опублікував «Кулінарний маніфест», в якому автор закликав сексуалізувати їжу.
Цитуємо:
- накриваючи стіл, будуйте привабливі скульптури з їжі: вони повинні бути красивими і радувати око, збуджуючи апетит;
- їсти потрібно обов'язково руками: тактильні відчуття повинні максимально примножити задоволення від прийому їжі;
У 1977 році американський журналіст "New York Review of Books" Олександр Кокберн вперше вжив термін "food porn" для опису фотографії їжі. Він в своїй статті порівняв посібники по сексуальним технікам і книги з кулінарними рецептами. Адже при створенні смачного шедевру кулінарії присутнє те ж старання отримати задоволення, те ж звернення до беззастережної райської насолоди.
Food Porn – спосіб візуалізації їжі, при якій на перший план виходить апетитність як панівний фактор привабливості. Це насичені фотографії, іноді навіть гіперреалістичні.
На відміну від класичних мальовничих натюрмортів (часто-густо нудних), фуд-порно-фотографії привертають увагу і здатні гіпнозувати погляд. Іноді ви навіть не помічаєте як посилюється виділення слини.
Знімання їжі стала однією з норм для молодого покоління сучасності. Дослідження, проведене YPulse, показує, що 63% людей у віці від тринадцяти до тридцяти двох років розмістили свої фотографії їжі, коли вони їдять в соціальних мережах. Більш того, 57% людей того ж віку опублікували інформацію про їжу, яку вони їли в той час. З цього відсотку, їжа і соціальні медіа починають з'єднуватися разом як тенденція. Люди, які використовують хештег #foodporn, допомагають харчовій промисловості відстежувати аудиторію в соціальних мережах.