- 05 квітня 2021
- Переглядів: 747
У 2020 році сфера HoReCa зазнала потрясінь через вплив пандемії COVID-19.
Дані за останні 3 роки демонструють різке зниження кількості зайнятих у сфері готельно-ресторанного бізнесу та закладів громадського харчування. Так, згідно з дослідженнями аналітичної компанії Pro-Consulting, в Україні у:
- 2018 році кількість закладів харчування збільшилось на 4,8%, що дорівнює 36 763 шт;
- 2019 році зменшилось на 4,7% — 35 035 шт;
- 2020 році зменшилась на 30% — 24 525 шт.
У минулому році заклади громадського харчування гостро відчули відтік клієнтів, але українці підтверджують, що намагаються підтримувати вітчизняний бізнес, здійснюючи покупки без особливої потреби. Так згідно з дослідженням Deloitte:
- 25% українців з середнім і високим достатком купують більше місцевих продуктів, навіть якщо їхня ціна дорожча за звичайну;
- 27% респондентів підтримували ресторани та бари, із середнім чеком 834 грн.
У середньому частота відвідування закладів харчування змінилась на 6% через вплив COVID-19.
Молоде покоління, яке відвідувало не рідше 2 разів на тиждень заклади харчування, не змінює своїх споживацьких звичок: 30% зберегли частоту відвідувань, як до, так і після карантину.
Кількість відвідувань закладів харчування серед населення України зменшилась, але зросла частка витрат на доставку готових страв та напівфабрикатів. Популярність доставок зростає з кожним місяцем, все більше людей отримують користувацький досвід.
Топ-3 сервісів доставки:
- Glovo — 18%.
- Власні служби доставки — 12%.
- Raketa отримала прихильність користувачів часткою 10%.
Попри різкі потрясіння у світовій економіці, сфера HoReCa має тенденції до зростання. Швидке реагування на зміни — ключ до збереження та розвитку закладів харчування.