- 19 серпня 2021
- Переглядів: 4617
Закупівля і приготування їжі на заходи — це трудомістка справа, яка вимагає багато часу та енергії. Кожен ініціатор як сімейного свята, так і офіційних корпоративних івентів розуміє складність всього процесу організації, тому делегує свої обов'язки аутсорсинговим компаніям. Однією з таких компаній, яка полегшує життя, є кейтеринг.
Кейтеринг — це виїзне обслуговування громадського харчування, яке належить до сфери HoReCa. Основний напрямок діяльності — це організація харчування у віддалених точках. Наприклад: складання меню, сервірування та доставка їжі на виїзну весільну церемонію.
Основні види кейтерингових компаній
Дослівно кейтеринг переводитися як "доставка їжі", "транспортування провізії". Коли галузь тільки зароджувалася, мала обмежений спектр послуг. Сьогодні ж кейтерингові агентства прирівнюють до івент-агентств, у залежності від масштабу послуг, що надаються. Одні спеціалізуються на приготуванні й доставці ланчів в офіс, інші займаються комплексною підготовкою заходу. Деякі включають у свій список послуг і декорування фотозони, і виступають координаторами свята, і організовують дозвілля.
Розберемо основні види кейтерингу за місцем приготування страв:
- Приготування страв в приміщенні, яке повністю оснащено всім необхідним професійним обладнанням та інвентарем. Наприклад: кухня обладнана холодильними шафами, тепловими поверхнями, пароконвектомати, мийними ваннами та іншим. Пізніше кейтерингова організація доставляє готову їжу до місця події. Такий спосіб менш трудомісткий, так, як не потрібно перевозити автономне кухонне обладнання до точки заходу, не потрібно вибудовувати закриту кухонну зону на виїзних заходах.
- Приготування на території замовника. Це можуть бути закриті обладнані кухні, а можуть бути "польові умови". В таких умовах знадобиться мобільне обладнання, яке легко переноситься і з легкістю можна під'єднати до джерела живлення в будь-яких умовах. Інвентар і посуд також повинні просто транспортуватися і зберігати свою продуктивність. Наприклад, популярним кухонним інвентарем на виїзді вважається чафіндіш. Існують також марміти, які належать до обладнання. Вони легко підключаються до електроживлення і зберігають тепло страви протягом тривалого часу.
Як не помилитися і вибрати якісний і відповідний марміт читайте в нашій статті "Як вибрати професійний марміт?".
Формати заходів, які популярні та вигідно обслуговувати
Також у кейтерингу існують різні формати заходів, за якими можна класифікувати:
- Святкові івенти, гала-вечері, корпоративи. Часто це масштабні заходи на яких передбачене розсадження гостей за столами за певними правилами. Проводяться, наприклад, у великих івент-залах, заміських будинках, концертних залах, літньому майданчику. Стандартне правило — 1,5 м² на 1 гостя. В меню такої події входить повний обсяг страв: від закусок і алкоголю до гарячих страв і десерту.
Для обслуговування такого заходу знадобитися естетичний якісний посуд для сервірування столу і додаткові співробітники-офіціанти для створення максимально комфортних і розкішних умов для гостей. Часто такий формат замовляють великі фірми для підвищення або підтримання іміджу.
-
Фуршет, кава-брейк, Candy-бар, Lounge cafe. Ці формати не вимагають таких масштабних вкладень, як попередні. Вони розраховані на швидкий перекус гостей в перервах і передбачають самообслуговування гостей або мінімальну допомогу у видачі страв і напоїв. Наприклад: меню кава-брейку може включати гарячі й холодні безалкогольні напої, легку випічку і м'ясні/сирні нарізки, фрукти. Для більшого комфорту кейтерингова компанія може розливати гарячі напої й подавати на посуді їжу гостям, а можуть обмежитися мінімальними послугами — приготуванням і доставкою страв.
Candy-бар з кожним роком стає все популярнішим на території України і цей формат кейтерингу замовляють на весільні церемонії, на дні народження. Замовники використовують Candy-бар як фотозону і як спосіб швидко вгамувати голод. У цьому і полягає складність цього формату, необхідно оригінально підійти до складання меню й оформлення страв. Також потрібно врахувати температурні умови, тематику заходу, смакові уподобання й оригінальність подачі. -
Ланчі в офісах, пікніки, домашні заходи. Цей сегмент замовників необхідно завойовувати смаком особисто. Для напрацювання клієнтів необхідно самостійно обійти всі найближчі офіси з пропозицією ланчів та обідів. Часто такі замовлення роблять і окремі сім'ї, які не хочуть витрачати час на підготовку, але потребують особливої смачної їжі вдома. Окупність такого сегмента відбувається коштом кількості замовників. Наприклад: замовлення на 200 грн в день — це 4 000 в місяць при 5-ти денному робочому графіку. Чим більше клієнтів в офісі, тим краща рентабельність і більше прибутку.
Кожен формат заходу вимагає окремих домовленостей, адже кожен особливий і не повторюється. Попри це важливо складати меню зі смачних популярних страв, які могли б видозмінюватися в залежності від тематики заходу. Щоб встановити ціни на страви і визначитися з ходовими позиціями, моніторте сайти конкурентів. Масштабні і зарекомендовані кейтерингові компанії точно вже перевірили які страви ходові і викликають смаковий захват у більшості замовників.
З чого почати роботу?
Універсального швидкого шляху створення успішного кейтерингу не існує, для кожного він індивідуальний, але основні правила вивели:
-
Офіційна реєстрація як ФОП. По-перше, ви зможете без тремтіння в колінах брати великі замовлення і спрощено вести бухгалтерську звітність. У замовників більше довіри, а у вас більше можливостей співпрацювати з великою кількістю людей і компаній, які подають фінансові звітності до податкової служби. Наприклад, велика компанія дізнається про вас і захоче співпрацювати, але для оформлення угоди потрібен буде договір, розрахунковий рахунок. Подбавши про це заздалегідь, не пропустите унікальної можливості. Якщо у вас кейтеринг розрахований на мінімальну кількість замовлень і ви тільки починаєте, можете спочатку протестувати попит, а пізніше оформляти всі дозвільні документи.
-
Отримати дозволи санітарних служб, пожежної безпеки. Простіше отримати дозвіл, якщо у вас буде окреме орендоване або викуплене місце для приготування і зберігання продуктів. Для таких цілей часто шукають приміщення ресторанів, барів, які вже мають дозвільні документи.
-
Розробка концепції та меню. Сюди ж входить аналіз конкурентів і формування цінової політики послуг.
-
Опрацювання цільової аудиторії і ведення соціальних мереж — як невід'ємна частина бізнесу у 2021 році.
-
Купівля необхідного кухонного інвентарю та обладнання. Важливо на початковому етапі обмежиться тільки дійсно необхідним і не робити закупівлі на майбутнє. Можливо з часом "на майбутнє" втратить актуальність або застаріє. Для того, щоб підібрати недороге якісне кухонне обладнання та кухонний інвентар працюйте тільки з перевіреними постачальниками. Наприклад, наша компанія з 2009 року професійно займається оснащенням як маленьких професійних кухонь, так і масштабних кухонь сфери HoReCa. Завдяки великому асортименту і різноманітності брендів, зможемо підібрати вам необхідні кухонні аксесуари, згідно з вашим бюджетом і побажаннями.
Економте свій час на підборі посуду з нами. Витрачайте вільний час на свої бажання.