- 15 квітня 2019
Організація роботи закладу громадського харчування — це трудомісткий і складний процес, який вимагає часу, знань, ресурсів. Для кожного керівника ресторану забезпечити заклад потрібним і якісним обладнанням стає завданням все складнішим і складнішим. Чому?
Український ринок кухонного обладнання поступово стає по справжньому професійним: збільшується конкуренція серед виробників, заходять нові сильні гравці з Європи і Азії, персонал закладів намагається бути в курсі нових технологій і тенденцій.
Про нюанси роботи в сфері професійного кухонного обладнання дізналися від Леоніда Золоєдова — фахівця, менеджера з продажу відділу обладнання компанії «Акорд Груп».
Леонід має 12-річний досвід роботи з професійним кухонним обладнанням. Деякий час пощастило пожити в Італії, де він побачив, наскільки персонал закладів серйозно підходить до питання обладнання:
Ні для кого не секрет, що Італія — це світовий гастрономічний центр. І будучи там, я не втрачав можливості побачити процеси приготування, організації закладів зсередини. Це дійсно захоплююче!
— згадує Леонід.
Український ринок: тенденції та перспективи.Інтерв'ю з Леонідом Золоєдовим.
Днями ми провели цікаву бесіду на тему обладнання на українській арені, і вирішили поділитися цією інформацією з громадськістю.
Перетворивши розмову в текст, ось що вийшло:
Розкажіть про свій досвід в сфері кухонного обладнання? Чому вибрали саме цей напрямок в роботі?
Починав я в 2007 році, коли попит на якісне обладнання був більше, ніж пропозиція, конкуренції на українському ринку дистрибуції особливо не відчувалося. Ці фактори впливали на прибутковість від операцій, тому цей напрямок мене привабив. Ще виявилося, що я непогано вмію знаходити спільну мову з покупцем. Завжди в пріоритет ставлю професіоналізм.
Як ви оціните український ринок кухонного обладнання? Наскільки сильні позиції українських виробників? Чи імпорт зараз поза конкуренцією?
Українські виробники слабо представлені на ринку. Є пару компаній, які виробляють продукцію з нержавійки, але якість "незграбна", гірше ніж Китай.
95% ринку харчового обладнання займає імпорт. В Україні домінують кілька компаній, які займаються постачанням обладнання з-за кордону, які охоплюють 2/3 усього імпорту в Україну. Компанія "Аккорд Груп" теж займає свою нішу в імпорті такого виробника як Stalgast.
У чому полягає головна складність роботи з українським замовником?
Основна складність роботи з українським замовником полягає в тому, що в більшості випадків це некваліфікований замовник. Ринок на професійному рівні слабкий, профільних фахівців мало.
Але останнім часом спостерігається позитивна тенденція: кухарі отримують необхідні знання і кваліфікацію, менеджмент і маркетинг закладів теж набирає обертів на професійному рівні. Головною силою в популяризації нових трендів і знань стала молодь, а представники "старої школи" ресторанної справи не мають достатнього досвіду і навичок (деякі працюють на "совковому" обладнанні).
Якими критеріями керується вітчизняний споживач при виборі і замовленні продукції?
На сьогоднішній день домінують два основних критерії — це ціна і наявність. Якщо відкривається дорогий престижний заклад, звичайно, на перший план ставиться якість, але список вимог і запитів клієнта збільшується: сервіс, функціональність, безпека.
В основному, питанням харчового обладнання займається шеф-кухар і власник. За ким останнє слово?
Питання досить актуальне. Як правило, розподіляються ролі таким чином: шеф-кухар відповідає за бренд і технологію приготування страв, а власник — за інвестиції і організацію професійної роботи закладу.
На мою думку, вибір і процес оснащення закладу харчовим обладнанням — це колективна злагоджена робота. Остаточне рішення приймає власник, але вибирати повинен шеф, так як він має безпосередній досвід і в курсі всіх тонкощів роботи з тим чи іншим виробником обладнання.
Виходячи з Вашого досвіду, які найтиповіші помилки, що допускаються покупцями харчового обладнання?
Найпоширеніша помилка — купити найдешевший продукт. Власники та керівники закладів ставлять це на перший план, а даремно!
Після впровадження дешевого (= неякісного) обладнання проходить "пілотний" період, під час якого з'являється безліч проблем, браку і т.д. Після чого замовник повторно звертається до нас, але вже "тверезо" підходить до питання вибору.
Кухня — складне середовище проживання, яке формує неймовірно сильні характери. (Гордон Рамзі)
Наша компанія намагається по максимуму не допустити такого розкладу подій і консультує кожного клієнта "під рівень": аналізує вибір товару, проводить порівняння технічною мовою, підбирає устаткування виходячи з меню і бажаних результатів проекту.
Яскравий приклад з досвіду.
Років 10 тому, коли я проходив випробувальний термін в одній невеликій столичній фірмі, стався кумедний, але повчальний випадок. Один київський ресторан (недешевий) зробив замовлення, в який включив електрокип'ятильник на 15 л. Через тиждень доходить інформація, що в цьому закладі сталася пожежа (вдалося загасити, без жертв).
Після технічної експертизи виявилося, що причиною пожежі став саме електрокип'ятильник. А саме: силові дроти електрокип'ятильника виконані з багатожильного дроту, який використовується в радіоустаткуванні. Це і стало причиною займання.
ВАЖЛИВО
Сподіваємося, що вам сподобався матеріал. Підписуйтесь на наш канал в телеграмі і будьте в курсі корисної та цікавої інформації.